Roma, 10 maig 2013

No faig broma si et dic que sento olor de flors pels carrers de Roma, una flaire breu però intensa. A vegades fins i tot en localitzo l’origen, i corro a collir-les. (potser només ho faig perquè un dia passejant amb una flor a la mà, un home que s’arrepenjava en un cotxe em va dir: -No m’ho proposis! Ja estic casat!)

Tampoc és cap ironia si et dic que la ciutat ha brotat de colors inesperats, hi han uns arbres liles que fa uns mesos ni somiava, i a la plaça Spagna han col·locat testos amb flors vermelles.

No sóc jo que m’invento que el sol és més llarg i menys mandrós, ensenya racons fins ara impenetrables, i que és la foscor la que s’amaga. I si sovint encara plou, ara la pluja és menys gelada…

No et menteixo si et dic que les noies estan guapíssimes, ensenyen l’escot i porten faldilles, i els nois, les miren als ulls si són valents, i sinó, amagant-se rere la cervesa…

Potser sí que exagero una mica si assenyalo les parelles fent-se petons pel carrer, tantes, totes alhora, sincronitzades. No sé de què parlen, però planegen tenir fills, molts, portar més i més gent al món, per viure tots junts i contents i en harmonia, en aquesta majestuosa PRIMAVERA!

Però sobretot, sobretot, no faig broma quan et dic que els diumenges la gent de la parròquia (onoséquicaraisón) surten a la plaça a cantar cançons religioses, tenen un tambor i un micròfon i escampen l’amor de Déu per tot el barri. Oh! Quanta joia!

La cosa, però, és que a mi els diumenges al matí m’agrada dormir, així és que m’aixeco i els hi llanço una sabata. Me’n torno al llit contenta d’haver contruibuït a la roda de la glòria de la primavera.

Perquè la primavera inspira, la gent mira al seu voltant, veu un reflex en un vidre o en un bassal i es creu artista. Observen una sabata perduda enmig de la carretera, se’ls enconegeix l’ànima i tot preguntant-se quina història deu tenir darrere aquella sabata, es meravellen de la seva sensibilitat, i d’aquest món extrany en què vivim on les sabates es perden desemparellades.

Tagged ,

One thought on “Roma, 10 maig 2013

  1. helenarotes says:

    Bon dia Floreta! m’alegra molt que els teus posts hagin canviat una mica d’humor -tot i conservant l’humor negre, per al menys ara no s agre!- i tamb de veure la teva carona al facebook: s tot un signe positiu, que et decideixis a “donar la cara”… em sembla que Roma t’ha fet descobrir que ets molt bonica, i t’agrada: enhorabona!

    Mil abraades, (escriu-me filleta: aquests dies vaig molt enfeinada i no tinc massa estones per posar-me al Skype) H.mamutxi

Leave a Reply

